Kamis, 19 November 2015

Merawat Sindrom TMJ Dengan Pemulihan semula jadi

Merawat Sindrom TMJ Dengan Pemulihan semula jadi

Apa yang palang pintu itu sindrom sendi temporomandibular, atau TMJ untuk jangka pendek?

Bersama temporomandibular adalah pembentukan tulang di pangkal tengkorak berjalan kepada setiap bahagian kepala di mana rahang bawah dan atas bertemu, hanya di depan telinga. TMJ adalah kompleks dan terdiri daripada tulang, tendon dan otot, yang seterusnya setiap menyumbang kepada kelancaran operasi yang TMJ. Jika anda menekan jari anda pada struktur segi tiga di hadapan telinga dan membuka dan menutup rahang, gerakan yang dirasai adalah dari TMJ. Anda juga dapat merasakan gerakan bersama jika anda meletakkan jari anda daripada bahagian depan sebelah dalam saluran telinga. Ini boleh menyebabkan ketidakselesaan yang besar kepada seseorang yang sedang mengalami TMJ kesukaran. Anda mungkin juga mendengar beberapa klik dan pop ketika melakukan ini. Alat bantuan TMJ dalam penutupan dan pembukaan mulut. Kami menggunakan ia setiap kali kita makan, minum, mengunyah, bercakap atau tersenyum. TMJ adalah salah satu daripada sendi badan yang paling biasa digunakan dan oleh itu masalah dengan itu termasuk ketegangan otot dan bengkak boleh menyebabkan masalah besar.

Sindrom TMJ adalah suatu keadaan yang serius dan biasanya menyakitkan. Ia boleh disebabkan oleh penggunaan berlebihan, keradangan, dan kecederaan. Tekanan boleh memainkan peranan yang besar dalam TMJ kerana orang yang menegaskan banyak kali mengisar gigi mereka dan kertak gigi rahang mereka terutama pada waktu malam. Kebanyakan ini dilakukan tanpa disedari, tetapi ini meletakkan banyak tekanan ke atas TMJ.

Gejala utama terdiri daripada satu sendi temporomandibular radang disertai dengan tender sekitar otot, tulang dan ligamen yang berkaitan. Gejala lain termasuk sakit di dalam dan sekitar mata, sakit di bahagian pipi, dagu dan mulut, sakit gigi, sakit telinga, kerugian dan tinnitus, sakit kepala dan dizzyness, masalah sinus, rahang dikunci pendengaran, dan leher, bahu dan sakit belakang. Kadang-kadang kebas pada tangan dan jari boleh disebabkan oleh salah jajaran rahang dan gigitan yang tidak betul, yang meletakkan tekanan yang tidak wajar pada otot yang berkaitan dengan rahang, leher dan bahu. Klik dan muncul bunyi rahang adalah gejala yang biasa Sindrom TMJ dan boleh didengar oleh orang-orang di sekeliling anda.

Anda harus sentiasa berunding dengan doktor atau doktor gigi jika anda mempunyai mana-mana masalah-masalah ini supaya mereka boleh membuat diagnosis yang tepat, kerana banyak gejala-gejala ini boleh disebabkan oleh perkara-perkara lain. Kebanyakan doktor akan menetapkan anti-inflamasi atau penenang otot. Banyak kali splin gigi akan disyorkan untuk menyelesaikan mengepalkan rahang dan pengisaran gigi pada waktu malam. Splin gigi adalah tambahan yang berguna sebagai cara untuk kembali rahang untuk penjajaran yang betul.

Sindrom TMJ sering bertindak balas kepada beberapa remedi rumah semula jadi yang boleh membantu mengurangkan atau menghilangkan rasa tidak selesa yang disebabkan oleh masalah dengan bersama ini. Mengurut semua otot-otot di sekitar sendi temporomandibular selepas meletakkan memampatkan panas pada mereka. Mengurut otot muka meningkatkan aliran darah dan mengurangkan kesakitan. Menjadi lebih sedar Mengetap rahang anda dan cuba untuk berhenti melakukannya. Cuba untuk mengurangkan tekanan melalui senaman, meditasi dan mengamalkan yoga. Elakkan gula-gula getah atau makanan lain yang memerlukan banyak mengunyah. Kurangkan makanan anda menjadi lebih kecil dan makan makanan yang lebih lembut. Cuba untuk menguap perlahan-lahan dan tidak ketegangan rahang. Cuba untuk menghapuskan kafein kerana kesan merangsang boleh menambah tekanan yang lebih dan menyebabkan sakit kepala.

Kebanyakan rawatan ini sama ada doktor ditetapkan atau buatan sendiri ubat, merawat gejala-gejala, tetapi tidak punca dan dengan itu tanda-tanda mempunyai kecenderungan untuk kembali. Terdapat ubat semula jadi holistik yang mengenal pasti dan menghapuskan punca itu menghapuskan masalah sepenuhnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar