Kamis, 19 November 2015

Chakra Tekak Anda & Kesihatan Anda - Komunikasi, Suara Benar anda & sakit tekak

Chakra Tekak Anda & Kesihatan Anda - Komunikasi, Suara Benar anda & sakit tekak

Adakah anda selesa bercakap fikiran anda?

Atau adakah anda mendapati ia mencabar untuk mencari perkataan yang anda perlukan untuk menyatakan diri anda?

Adakah anda dibelenggu berterusan sakit tekak?

Atau dalam lagi, off-lagi hubungan cinta-benci dengan tiroid anda?

Semua ini adalah isu-isu yang berkaitan dengan ketidakseimbangan chakra- kelima anda Vishuddha, chakra tekak anda.

Saya tidak tahu tentang anda, tetapi saya tahu beberapa orang yang tidak mempunyai masalah dengan berkata apa yang terlintas di fikiran mereka, tidak kira yang mahu (atau tidak mahu) untuk mendengar ia.

Begitu juga, saya tahu banyak orang yang lebih tenang daripada tenang dan ia mengambil masa menarik beberapa gigi untuk mendapatkan mereka untuk bersuara.

Saya telah jatuh pada kedua-dua hujung spektrum itu, kedua-dua nasib baik dan malangnya.

Dan saya pasti bahawa anda mungkin mempunyai juga.

Chakra tekak anda bertanggungjawab untuk komunikasi dan ungkapan. Ia juga dikaitkan dengan kebenaran dan kejujuran.

Ini adalah chakra menyeronokkan untuk bekerja dengan kerana manifestions fizikalnya dipotong dan kering.

Sakit tekak, bengkak kelenjar atau pakaian ketat di tekak anda dan juga isu-isu tiroid dan paratiroid semua dalam alam chakra tekak. Anda juga mungkin mengalami sakit kepala yang disebabkan oleh otot leher ketat.

Apabila anda berasa terbuka, ekspresif dan jujur, chakra tekak anda adalah seimbang. Apabila anda mempunyai isu-isu tekak atau tidak dapat meluahkan diri anda atau kebenaran anda, maka anda tidak seimbang.

Ini adalah agak mudah.

Apa yang tidak jelas sebabnya kita kehilangan keupayaan kita menyatakan sesuatu atau mengapa kita merasa sukar untuk bercakap benar.

Mungkin kita menindas emosi dan mendapati sukar untuk berkongsi dengan orang lain. Mungkin kita berasa seperti tidak ada orang lain boleh dikaitkan atau bahawa kita salah dalam perasaan kita.

Mungkin anda bimbang bahawa pendapat anda mungkin akan bertemu dengan pembangkang, yang anda boleh kemarahan seseorang atau bahawa anda boleh diberi milik untuk apa yang anda percaya.

Mengapa ini sepatutnya menjadi isu?

Semak kembali dalam buku-buku sejarah anda.

Ini betul-betul apa yang di belakang semua insiden besar yang saya ingat.

Atau mungkin anda terlalu lantang pendapat anda dan anda telah diberi milik orang lain. Mungkin anda adalah keras dan kejam dalam ucapan anda dan anda adalah pertimbangan atau menipu.

Ini semua adalah contoh-contoh yang chakra tekak tidak seimbang.

Lalu mengapa ini penting untuk kesihatan kita?

Dan apa yang boleh kita ambil dari chakra ini untuk memperbaiki kesihatan kita?

Ia merupakan sifat semulajadi manusia untuk menjadi makhluk sosial.

Apabila anda merasa seperti anda tidak dapat meluahkan diri anda atau sewajarnya berkomunikasi dengan orang lain, anda boleh merenggangkan diri anda atau anda boleh merenggangkan orang lain.

Ini bertentangan dengan sifat asas kami.

Apabila anda merenggangkan atau rasa terasing, ada keinginan untuk menarik balik, keinginan untuk mengambil tabiat yang kedua-dua perlindungan dan berpotensi merosakkan.

Anda boleh jatuh ke dalam corak merosakkan yang hanya menguatkuasakan ketidakupayaan anda untuk berkomunikasi secara berkesan dengan orang lain. Ini mewujudkan kitaran tabiat yang tidak sihat yang menjadi semakin sukar untuk keluar daripada.

Mungkin ia menjadi terlebih makan, alkohol, penyalahgunaan dadah atau pengasingan, apa-apa cara yang anda melihat ia, ketidakseimbangan chakra tekak anda adalah sesuatu yang perlu diambil serius.

Jika anda melihat sering muncul sakit tekak anda sebagai hanya "apa-apa", maka anda mungkin bermain dengan sesuatu yang lebih berbahaya daripada sirap batuk.

Jika anda membenarkan orang lain untuk bercakap bagi pihak anda, maka anda menyerahkan hak anda untuk berkata benar anda, untuk menjadi benar-benar jujur ​​dan meminta apa yang anda perlukan.

Chakra tekak anda bukan sahaja tentang komunikasi, tetapi dalam keupayaan anda untuk berasa bebas dan tanpa halangan dalam komunikasi dan ungkapan peribadi.

Mungkin anda tidak akan melihat kesan-kesan fizikal dengan segera, tetapi chakra ini adalah lebih prihatin dengan kesihatan jangka panjang anda.

Jadi, apa yang kita lakukan?

Mencari mana-mana cara yang anda boleh pada mulanya mengakui kebenaran anda. Mungkin ia adalah melalui tulisan, lukisan atau bercakap dengan friend- yang dipercayai apa pun, membenarkan diri anda ruang itu.

Mula meluahkan pendapat anda secara lisan di tempat yang selamat dan kemudian membenarkan diri anda masa dan keberanian untuk melangkah ke forum cabaran yang lebih besar atau lebih.

Ini adalah satu perjalanan sepanjang hayat. Komunikasi jujur ​​bukan sesuatu yang anda hanya bangun mempunyai. Ia adalah satu proses yang akan terus selama yang anda mahu.

Sekali lagi, mendengar badan anda. Ketahui apa itu fizikal dan emosi adalah isyarat.

Eksperimen, berani, jujur ​​dan membenarkan diri anda kebebasan dan ruang untuk menyatakan diri sebenar anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar