Kamis, 19 November 2015

Huperzine-A dan Cara Kerja untuk Bantuan Meningkatkan Fungsi Otak Memory

Huperzine-A dan Cara Kerja untuk Bantuan Meningkatkan Fungsi Otak Memory

Huperzine-A, sejenis nutrien yang mudah dari kelab lumut Huperzia Serrata itu, semakin banyak perhatian oleh para saintis yang mengkaji Penyakit Alzheimer. Ia telah digunakan oleh pengamal Tradisional Perubatan Cina selama berabad-abad dalam teh dibancuh untuk pelbagai penyakit termasuk sawan dan otak bengkak, demam, dan keradangan. Terdapat banyak kajian yang lengkap dan berterusan kepada bagaimana ia boleh membantu menghentikan kehilangan ingatan.

Selama bertahun-tahun terdapat banyak kajian dan penyelidikan mengenai manfaat Huperzine-A. Banyak kajian telah didedikasikan untuk merawat penyakit Alzheimer dan demensia vaskular. Kajian-kajian ini telah menunjukkan hasil yang positif, dengan kesan sampingan yang sedikit atau tiada langsung.

Namun, Huperzine-A bukan sahaja untuk rawatan Alzheimer atau demensia. Kajian juga menunjukkan bahawa ia mempunyai antioksidan dan sifat-sifat neuro-perlindungan. Ia adalah satu-satunya sebatian semulajadi yang telah menunjukkan untuk membantu kehilangan ingatan jangka pendek.

Bagaimana Huperzine-A Kerja Untuk Meningkatkan Fungsi Otak

Untuk memahami bagaimana ia berfungsi, pemahaman umum kimia otak yang melibatkan kehilangan ingatan akan membantu. Jika kita mengkaji Penyakit Alzheimer, salah satu bentuk yang paling teruk kehilangan ingatan dan kekeliruan otak, kita boleh mengetahui lebih lanjut mengenai bagaimana Huperzine-A membantu fungsi otak. A penawar untuk penyakit ini masih tidak mendedahkan dirinya kepada saintis khusus, namun sangat banyak maklumat mengenai otak telah menjadi dikenali melalui kajian dan penyelidikan.

Satu bidang mendedahkan adalah kepentingan yang asetilkolina neurotransmitter dinamakan.

Ia telah menunjukkan bahawa jika terdapat terlalu sedikit asetilkolina (yang membantu pembentukan memori) anda mungkin mengalami berkurangan fungsi ingatan otak. Kajian telah menunjukkan bahawa sel-sel saraf menghasilkan asetilkolin mati, dan adalah terhad apabila Penyakit Alzheimer berlaku. Terdapat kekurangan neurotransmitter ini. Dengan asetilkolina tidak mencukupi, ramai orang mengalami kehilangan ingatan, "berkabur" dan kekeliruan.

Kajian lanjut Alzheimer mendedahkan bahawa acetylcholinesterase enzim bernama rosak asetilkolina di dalam otak. Di sini ialah bagaimana Huperzine-A berfungsi ...

Huperzine-A menghalang atau menindas acetylcholinesterase, yang seterusnya menghalang pecahan asetilkolina di dalam otak.

Mempunyai asetilkolina yang masih dibuat dilindungi daripada pecahan oleh acetylcholinesterase, beberapa fungsi ingatan otak boleh diperbaiki dan / atau dipulihkan.

Ini adalah berita baik bagi ramai dengan gangguan otak yang teruk seperti penyakit Alzheimer. Ia juga adalah berita baik untuk sesiapa yang ingin "memberi makan" atau memberi otak mereka yang "rangsangan" bahan api.

Oleh kerana penurunan pengeluaran asetilkolina orang secara semula jadi apabila kita semakin tua, ramai individu mungkin ingin menambah dengan sebatian ini untuk membantu meningkatkan daya ingatan dan fungsi otak.

Di samping itu, semakin banyak kajian perubatan yang sedang dilakukan dengan Huperzine-A. Sebagai contoh, penyelidik Universiti Harvard menggunakan sebatian ini dalam satu kajian untuk kemungkinan bantuan anti-sawan.

Huperzine-A boleh didapati over-the-kaunter di Amerika Syarikat, biasanya ditemui dalam vitamin dan makanan tambahan seksyen kedai-kedai kesihatan semulajadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar